Arama Özel Mesajlar Profiliniz Gruplar WoW-TR
+ Konuyu Cevapla
Toplam 2 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 23 sonuçtan 1 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: Siege of Orgrimmar Boss Taktikleri

  1. #1

    Standart Siege of Orgrimmar Boss Taktikleri

    Bu taktikler detaylı değildir, sadece kabaca fightın tanınması içindir. Eksik ve hatalı kısımlar bulunabilir, uyarılması durumunda değiştirebilirim.

    Şimdilik sadece Vale of Eternal Sorrows ve Gates of Retribution bosslarının taktikleri var. Diğer bosslarda ilerledikçe taktikleri ekleyeceğim. Videolar Fatboss videolarıdır. 10 man normal seviye için uygulanan taktiklere göre yapılmıştır. Videolar türkçe değildir, ingilizcedir. Eğer türkçe video kaydeden olursa, buradaki videolar ile değiştirebilirim.


    Immerseus
    Immerseus, çember şeklinde bir odada bulunan bir boss. Bu odanın tam ortasında bulunuyor ve yerinden hareket etmiyor. Odanın köşelerinden gelen su akıntıları var ve hepsi Immerseusun bulunduğu yere doğru akıyor. DPS ler ve Healerler bu akıntıların arasına eşit mesafede yerleşmeli. Yani çember şeklindeki alanda hiçbir köşeye müdahale edemeyen kimse olmamalı. Bunun sebebini açıklayacağım.
    Bossun corruption seviyesi var ve ilk başlangıçta 100 olarak başlıyor. Canını 0 a indirdiğinizde odanın her köşesine add yolluyor. Bu addler 2 türlü, birisi Contamined Puddles adında. Bu addler mavi renkli ve oyunculara dost şekilde geliyorlar. Bu addler, diğer addlerden hasar alıyorlar. Healerlerin bu addleri koruması ve bossa ulaşana kadar heallemesi gerekiyor. Bossa ulaşan her Contamined Puddle, bossun corruption seviyesini düşürüyor. Diğer add türü ise Sha Puddles. Bu addler ise diğerlerinin tam tersine, oyuncular tarafından hasar alıyor ve bossa ulaştığında corruption seviyesini artırıyor. DPS lerin bu addleri hızlı bir şekilde öldürmesi gerekiyor.

    Healerlerin ve DPS lerin odanın etrafında her yere müdahale edecek şekilde bulunmasının sebebi bu addler.

    Addler bittikten sonra boss tekrar ortaya çıkıyor. Ama bu kez canı daha az olarak geliyor ve ilk fazdaki gibi taktikler devam ediyor. Boss 2 fazdan oluşuyor ve bu iki faz boss ölene kadar bir birini takip ediyor.

    Video


    Fallen Protectors.
    Burada üç pandaren ilke karşılaşıyoruz. Daha önce questler sırasında bize yardımcı olan Golden Lotus üyeleri, kendilerini Y’Shaarj ın etkisinden kurtaramamışlar. Bu pandarenlerin canı %66 ve %33 e geldiğinde Desperate Measures isimli bir faza geçiyorlar. Bu fazda bosslar gidiyor ve onların yerine kendi summonladıkları addler geliyor. Bu fazı bitirmek için addlerin ölmesi gerekiyor. Bu pandarenlere bakacak olursak ;

    Rook Stonetoe
    Vengeful Strikes adında bir ability sayesinde hedefini stunluyor ve önündeki koni şeklindeki alana hasar vermeye başlıyor. Healerların tanklara odaklanmasını gerektiren bir ability.
    Corrupted Brew isimli ability sayesinde bir bölgeye uzaktan aoe gönderiyor ve 5 yard çevredeki herkes bu aoe den etkileniyor.
    Clash isimli abilitysini kullanarak bir hedefe doğru koşuyor ve karşılaştığında seri şekilde hasar veren abilitysi Corruption Kick kullanıyor.

    Desperate Measures
    Embodied Misery isimli add Defiled Ground isimli ability sayesinde tankı geri itiyor ve bir alan oluşturarak burada bulunanlara hasar veriyor.
    Embodied Sorrow isimli add Inferno Strike yapıyor. Bu ability, bir hedefin üzerine debuff olarak gidiyor ve yüksek miktarda hasar veriyor. Bu hasar, 8 yarddaki oyuncularla paylaşılan bir hasar, yani bu debuffu alan oyuncu, diğerleriyle stack haline geçmeli.
    Embodied Gloom, Corruption Shock yapıyor. Yüksek miktarda aoe hasar veren bu spelli interrupt etmek mümkün.

    He Softfoot
    Rastgele bir oyuncuya Garrote atıyor. Garrotenin süresi yok, yani oyuncuya sürekli hasar veriyor ve dispellenemiyor. Ancak Desperate Measures fazına geçince bu debuff siliniyor.
    Garrote isimli spelli ile tankı bir süreliğine stunlayarak başka bir hedefe doğru gidiyor. Ancak tank Garrote yaparken arkasını dönerse, stun olmuyor ve bossun bir başkasına gitmesini engelleyebiliyor.

    Desperate Measures.
    Bu fazda sadece bir add geliyor. Bu add, rastgele bir oyuncuya Mark of Anguish cast ediyor ve o oyuncuyu olduğu yerde sabitleyerek ona doğru odaklanıyor. Mark of Anguishi alan oyuncu, extra action buttonu kullanarak, bu debuffu başka bir oyuncuya gönderebiliyor. Mark of Anguish, ne kadar fazla oyuncuda dolaşırsa raide o kadar zarar veriyor. Her oyuncu değişikliğinde raid geneli bir debuff geliyor. Ayrıca Anguishi alan oyuncunun 2 dk boyunca armor oranı %50 düşüyor.

    Sun Tenderheart
    Sha Sear isimli spellini kullanarak belli alandaki oyunculara hasar veriyor. (Priestlerin Mind Searı ile benzer spell)
    Shadow Word: Bane isimli dot spelli ile bir oyuncuya dot gönderiyor ve belli miktarda hasar veriyor. Bu dot, her hasarıyla birlikte bir başka oyuncuya sıçrıyor. Toplamda 4 farklı oyuncuya sıçrayabilen bu dotu dispellemek mümkün.
    Calamity ile tüm raidin %30 maksimum canını düşürecek bir hasar veriyor. Bu sırada tüm Shadow Word: Bane dotlarıda siliniyor.

    Desperate Measures.
    Bu fazda 2 farklı add geliyor. Bu addlerin özel bir yetenekleri yok ve tanklanması gerekmiyor. Bu fazda oyuncular sürekli hasar alıyor. Bu fazda, ortada bir yerde bariyer şeklinde bir alan oluşuyor. Bu alanın içine giren oyuncular, daha az hasar alıyor.

    Tüm bossların aynı zamanda ölmesine dikkat etmek gerekiyor. Eğer bir bossun canı bittikten 10 saniye sonra diğer bosslar hâlâ hayattaysa, canı biten boss kendisini healliyor.

    Video




    Norushen

    Bu bossta Norushenin summonladığı bir boss ile karşılaşıyoruz.

    Çember şeklinde bir odanın ortasında bulunan boss, yerinden hareket etmiyor. Olduğu yerde tanklanmalı. Bossa başlarken tüm oyuncuların %75 corruption seviyesi bulunuyor. Bu corruption seviyesi, bossa yapılan hasara etki ediyor. %75 corruption seviyesi, bossa %50 daha az hasar vermenize neden oluyor. Corruption seviyesi %100 olduğunda yapılan hasar %75 daha az olurken, seviye %0 a geldiğinde yapılan hasar %25 daha fazla oluyor.

    Corruption seviyelerini düşürmek için odanın içinde altın renginde küreler ortaya çıkıyor. Bu küreleri kullanan oyuncuların farklı bir boyuta giderek burada mücadele etmeleri gerekiyor. Her rol için farklı bir mücadele sunan bu boyuttan dışarı çıkmak için ya mücadeleyi tamamlamanız, ya da verilen süreyi bitirmeniz gerekiyor. Eğer verilen sürede mücadeleyi tam olarak bitirememişseniz, corruption seviyeniz tam olarak 0’a gelmiyor.

    Altın küreleri kullanmadan önce dikkat etmeniz gereken bir nokta var. Boss, bazen tam önünde siyah renkli bir küre çıkarıyor. Bu küreyi alan oyuncuya %25 corruption seviyesi ekleniyor. Daha önce kimlerin hangi sırayla altın küreleri alacağını ayarlamanız durumunda, bu siyah renkli küreyi bir sonraki altın küreyi kullanacak olanın almasında fayda var. Aksi durumda siyah küreyi başka birisi alabilir ve kendi sırası gelene kadar (veya kendi sırası geçmişse sıra bitene kadar), fazladan corruption seviyesiyle oynamak zorunda kalabilir.

    Healer
    Küreyi kullandığınızda geldiğiniz boyutta 3 pandaren ile karşılaşıyorsunuz. Bu pandarenler bir addi DPS liyor. Mücadeleyi tamamlamak için pandarenleri ve kendinizi hayatta tutmanız gerekiyor (proving groundstaki gibi).
    DPS
    Küreyi kullandığınızda 1 büyük ve her 25 corruption seviyesi için 1 küçük add ile karşılaşıyorsunuz. Büyük add, sürekli peşinizden gelerek aoe bir hasar veriyor. Önceliği büyük adde vermenizde fayda var. Küçük addler ise yerinden hareket etmeyerek, sadece olduğu yerde dönüyor ve uzak menzilli bir spell gönderiyor. Küçük addlerin kalkanları var, yani ön taraflarından hasar almıyorlar. Cast süreleri bulunan bu addler, cast ederken dönmüyorlar ve dps için en uygun zaman bu zaman oluyor.
    Tank
    Tank olarak içeri girmedim ama belli bir süre boyunca hayatta kalması gerekiyor(muş).

    Boss, Blind Hatred isimli bir spell yapıyor. Bu spell, saat yönünde veya saat yönünün tersine doğru dönerek yüksek miktarda hasar veriyor.

    Boss, fight sırasında sürekli add spawnlıyor. Bu addlere yaptığınız hasarların tamamı, bossa geçiyor. Bu sebeple addleri dps kaybını çok fazla düşünmeden öldürebilirsiniz.

    Icy Fear isimli spelli ile normal boyutta bulunan tüm oyunculara her 3 saniyede hasar veriyor. Bossun canı düştükçe hasar miktarı daha fazla artıyor.

    Bossun canı %50 ye düştüğünde ve daha sonra her %10 düşüşünde boss add spawnlıyor. Bossun canı %50 ye gelmeden önce corruption seviyesi düşmesi gereken herkesin bu işi bitirmiş olması gerekiyor. Bossun spawnladığı addlere bu fazda öncelik vermeniz gerek.

    Fight boyunca normal boyutta bulunan herkesin stack halinde olmasında fayda var.

    Video



    Sha of Pride

    Bu fightta, boss odanın ortasında bulunuyor ve yerinden hareket etmiyor. Norushen bu fightta bize yardımcı oluyor. Fighta başlamadan önce, tüm oyuncuların konumunu iyi ayarlamasında fayda var. Tanklar odanın giriş kapısı tarafındayken, DPS ve Healerların tam karşıda olmasında fayda var. Bunun sebebini açıklayacağım.

    Bu boss sırasında, tüm oyunculara Pride stackı ekleniyor. Pride, stack durumuna göre oyunculara etki ediyor. Fight başında herkesin pride stackı 0 olarak başlıyor. Boss, her 60 saniyede bir cast ettiği abilitysi ile 25 ve daha fazla pride bulunan oyunculara hasar veriyor.
    0 ve 24 arasında pride stackı bulunan oyuncular, herhangi bir şekilde etkilenmiyor.
    25 ve 49 arasında pride stackı bulunanlara, boss bir debuff gönderiyor. Bu debuff 3 saniye sonra patlayarak yakındaki oyunculara hasar veriyor.
    50 ve 74 arasında pride stackı bulunanların olduğu bölgeye, boss bir aoe bölgesi gönderiyor. Bu bölgede bulunan herkes hasar alıyor.
    75 ve 99 arasında pride stackı bulunanlara boss bir debuff gönderiyor. Bu debuff, her 5 saniyede bütün yakındaki oyunculara hasar veriyor.
    100 pride stacki bulunanların yaptığı heal ve dps oranı artıyor ancak bossun her 60 saniyede bir cast ettiği abilitysine denk gelirse, oyuncu fight sonuna kadar mind controlled halinde bulunuyor ve hp si %100 artıyor.

    Bossun bulunduğu platformun dört köşesinde çember şeklinde alanlar var ve bu alanların her birinin çevresinde 3 farklı platform bulunuyor. Boss, rastgele bir oyuncuyu bu alanlardan bir tanesinin içine hapsediyor ve kurtarılması için diğer oyuncuların, bu alanın etrafındaki platformlara basması gerekiyor. Bazen 3 platform içinde oyuncu gerekirken, bazen 2 platform kendiliğinden aktif olabiliyor ve tek oyuncu sayesinde hapis edilen oyuncu kurtarılıyor. Bu alanlara hapis edilen oyuncular kurtarılana kadar stun halinde oluyor.

    Boss, bazen rastgele oyunculara debuff gönderiyor. Bu debuff, oyuncuya hasar veriyor ve süresi yok ancak dispellenebilir. Bu debuffu dispelleyen oyuncuya 5 pride stackı gidiyor.

    Boss, küçük addlerden oluşan bir grup spawn ediyor. Bu spawn sırasında oyuncuların o bölgeyi terk etmeleri gerekiyor yoksa yüksek miktarda hasar alırlar. Tüm küçük addler ortaya çıktıktan sonra oyuncular tekrar eski yerine gelebilir. Bu addleri aoe hasarla öldürebilirsiniz.

    Boss aynı zamanda büyük bir add spawnlıyor (25 man için 2 add). Bu addin sürekli cast ettiği bir abilitysi, rastgele bir oyuncuya gelmesi durumunda oyuncuya 5 stack pride gidiyor ve bir miktar hasar alıyor. Bu spell, interrupt edilebilir. İkinci bir spell ise, add ölürken en yakınındaki iki oyuncuya 5 pride gönderiyor.

    Norushen, bu fightta rastgele oyunculara cast ettiği abilitysi sayesinde oyunculara pride gelmesini engelliyor. Bu buff bulunan oyuncular, büyük add öldüğü sırada addiin yanındaysa veya debuffu dispellerse, pride stackı kazanmıyor. Aynı zamanda bu buff bulunan oyuncuların 8 yard yakınında bulunmak, oyunculara Power of Titans isminde bir buff sağlıyor. Bu buff DPS i ve Healing i artırırken aynı zamanda haste oranınıda artırıyor.

    Sha of Pride in canı %30 a geldiğinde Norusheni öldürüyor. Norushen, ölmeden hemen önce oyuncuların tüm pride stacklarını siliyor. Fightın geri kalan kısmında norushenin bufflarından faydalanamıyor olsak da boss bir özellik kazanmıyor veya kaybetmiyor, fight aynı şekilde devam ediyor.


    Video


    Galakras

    Bu boss 2 fazdan oluşuyor. İlk faz tamamen add öldürmeye bağlı. İkinci fazda ise Galakrasın kendisiyle savaşıyoruz. Bu fightta aynı zamanda Lor’themar Theron, Lady Sylvanas Windrunner, Archmage Aethas Sunreaver, blood elflerden oluşan bir grup askerde bize yardım ediyor. Bu fight sırasında eğer adı geçen üç komutandan birisi ölürse fight sona eriyor ve başaramamış sayılıyorsunuz.

    İlk fazda addleri öldürürken aynı zamanda bölgede bulunan kulelerin kontrolünüde ele geçirmemiz gerekiyor. Bu kulelerde orclar bulunuyor ve birkaç kişinin kulelere tırmanarak orcları öldürmesi gerekiyor. Kuleler tamamen güvenli hale gelmeden ikinci faz başlamayacaktır. Kulelere çıkacak olan grubun önceden ayarlanmış olmasında fayda var. 10 man raid için 3 (veya 4) kişiden oluşan bir grubun (1 tank 1 healer 1-2 dps) kulelere odaklanması gerekiyor. İlk kuleyi temizledikten ve kontrol altına aldıktan sonra ikinci kule içinde aynı işlemlerin yapılması gerekiyor. İkinci kuleye yine aynı grup gidebilir veya ikinci bir grup ayarlayabilirsiniz. İki kuleyide ele geçirdikten sonra buradaki hava oklarını kullanarak Galakrası aşağıya inmeye zorlamanız gerekiyor. Galakras aşağıya indiğinde ikinci faz başlayacaktır.

    İlk faz kulelerin dışında ana zeminde de devam ediyor. Ana zeminde yapılması gerekenler genel olarak gelen addleri temizlemek olsada buradaki taktiklerede önem vermek gerekiyor. Buradaki komutanların ölmemesini sağlamak gerekiyor. Aethas, bir bölgeye AoE yaparak buradaki herkese hasar veriyor. Gelen addleri buraya çekmekte fayda var. Ancak AoE yaptığı yer Blood Elf askerlerine yakın olduğu için Lor’themar ve Sylvanasta savaşa dahil oluyor ve hasar alıyor. Buradaki komutanları heallemek kolay bir iş değil, yani komutanların mümkün olduğunca az hasar alması gerekiyor. Bu sebeple bazen Aethasın AoE yaptığı yerden daha ileride addleri öldürmek gerekebiliyor. Bu addler, grup halinde geldikleri için AoE yaparak temizleyebilirsiniz.

    İkinci faz başladığında addler gelmiyor. Sadece Galakrasın kendisiyle savaşıyoruz. Galakras, bu fazda raidden rastgele bir oyuncuya havadan bir alev topu gönderiyor. Bu alev topu, yavaşça hareket ederek hedefe doğru gidiyor. Hedefe ulaştığındaysa patlayarak yüksek miktarda raid hasarı veriyor. Bu raid hasarını azaltmak için, hedeflenen oyuncuyla alev topunun arasına birisinin girmesi gerekiyor. Bu şekilde, alev topu ana hedefini bırakacak ve ikinci hedefine doğru gitmeye başlayacak. İkinci hedeften sonra tekrar başka birisi hedef ve alev topunun arasına girebilir ve alev topunu kendi üzerine çekebilir. Alev topunu her başkası çektiğinde, gelecek olan raid hasarı azalır.

    Galakras, Pulsing Flames adında yaptığı bir spell ile tüm raide hasar veriyor. Her yaptığında, verdiği hasar miktarı %2 civarında artıyor. Fight sırasında sürekli yapacağı için, healerlerin cooldownlarını sonlara doğru saklamasında fayda var.

    İkinci fazda alev topunu kontrol edebilmek için raidin dağınık durmasında fayda var.

    Video



    Iron Juggernaut

    Bu bossta birbirini takip eden iki faz bulunuyor. Bu fazlardan bir tanesi saldırı (assault), diğeri ise kuşatma (siege) fazı. Bu iki fazın arasında geçiş fazı bulunmuyor, bir faz bittikten hemen sonra diğer faz başlıyor.
    Boss ile savaşmak için geniş bir alan seçmenizde fayda var. Normalde Boss Orgrimmar kapısının hemen önünde beklerken ve savaş alanı orası gibi görünürken, bossun hemen önünden sağ tarafa giderek çiftlik tarzındaki yeride kullanabilirsiniz.

    Boss ilk olarak saldırı fazıyla başlıyor ve bu faz tam olarak 2 dk sürüyor. Bu fazda bossun önemli spellerine bakacak olursak ;
    Borer Drill adında yaptığı abilitysi ile yerin altından rastgele yerlerde kaya çıkarıyor. Bu kayalar çıkmadan önce, nerede çıkacağı görünüyor.
    Laser Burn isimli abilitysi ile rastgele bir oyuncuya dot gönderiyor. Bu dot ilk etapta yüksek miktarda hasar verip, ardından her 2sn de ilk verdiği hasarın 5/1 i kadar dot hasarı veriyor. Bu dot dispellenemez ve boss atarken kaçmak mümkün değil.
    Boss, Crawling Mines adında add spawnlıyor. Bu addler direk olarak hasar almıyor ve tanklanmıyor. Konumlarına gelip orada bekliyorlar. 6sn geçtikten sonra patlayarak raid hasarı veriyorlar. Bu raid hasarını engellemek için bir oyuncunun melee range e gelmesi ve patlamadan önce sağ tuş ile üzerine basması gerekiyor. Bu şekilde mayın oyuncuyu oldukça yükseğe fırlatacak ve yüksek miktarda hasar verecek ancak raid hasarı engellenmiş olacak. Mayınlarla ilgilenmesi için en ideal oyuncu bossu tanklamayan tank veya hasar alımını engelleyen (paladin) oyunculardır.

    Kuşatma fazında karşılaştığımız abilitylere bakacak olursak ;
    Shock Pulse adlı abilitysi ile rastgele bir raid oyuncusunu arkaya itiyor ve bir miktar hasar veriyor. Bu ability, sıkça kullanıldığı için oyuncuların fazla arkaya gitmeyecek şekilde arkalarına çitleri almalarında fayda var.
    Cutter Laser isimli abilitysi, rastgele bir oyuncuyu takip ederek yakalaması durumunda yüksek miktarda hasar veriyor. Bu debuffu alan oyuncunun yakalanmaması gerek. Toplamda 10 saniye kadar sürüyor.
    Explosive Tar, diğer fazdaki Crawling Mines a benzer bir add. Ancak bu addler normalde yüksek miktarda hasar vermiyor. Ama eğer Cutter Laser ile temasa geçerse yüksek miktarda raid hasarı verir.


    Video



    Kor’kron Dark Shaman

    Bu bossta iki shaman ile karşılaşıyoruz. Bu bosslar, canı azaldıkça yeni ability kazanıyorlar. Ayrıca bossların yaptığı AoE ler, fight boyunca (bazıları uzun süre) kaldığı için fight sonuna doğru pek fazla savaşacak bölge kalmayabiliyor ve fight daha zor hale gelebiliyor. Bossların canı %25 e düştüğünde her ikisininde yaptığı hasar miktarı artıyor. Bossların artan hasar miktarını ve savaş bölgesinin azalmasını düşünürsek, fight kolay başlıyor ama zor bitiyor denilebilir.

    Bossa başlamadan önce vadideki tüm addleri temizlemenizde fayda var. Gerekli alanı oluşturduktan sonra Garroshun odasına giderek bossları orada bulabilirsiniz. Daha sonra dışarı çekerek fighta başlayabilirsiniz.

    Shamanların bindiği kurtlar var. Bu kurtların canları pek fazla yok, yani hemen fight başında öldürmenizde fayda var. AoE yaparak kısa sürede öldürebilirsiniz.

    Shamanlardan birisinin adı Haromm, diğeri ise Kardris. Shamanların yeteneklerine bakacak olursak ;

    %100 canda;
    Haromm tanklara yaptığı bir abilitye sahip. Tank değişimi gerektiren bir ability.
    Kardris ise interrupt edilebilir bir abilitye sahip. Yüksek sayılacak miktarda hasar verdiği için interrupt edilmesinde fayda var.
    %85 canda;
    Haromm Toxic Mist kazanıyor. Bu bir dot spell. Rastgele bir oyuncuya atarak 30sn boyunca oyuncuya hasar veriyor. Bu debuff dispellenemez.
    Kardris Toxic Storm kazanıyor. Bu spell, bir alanda hortum çıkarıyor. Her 30sn de bir yaptığı bu hortum, yaklaşık 90 saniye boyunca bölgede kalıyor.
    %65 canda;
    Haromm Foul Stream kazanıyor. Bu ability, zemine yeşil bir alan çıkarıyor ve üzerine gelen oyunculara hasar veriyor. Haromm, her 30sn de bir bu ability i yapıyor.
    Kardris Foul Geyser kazanıyor. Bu abilitysi ile Foul Slimes adında add çıkarıyor. Bu addler tanklanabilir. Addler, 3 yard yakınındaki herkese hasar verdiği için kısa sürede AoE ile öldürülmesi gerekiyor.
    %50 canda;
    Haromm Ashen Wall kazanıyor. Bu ability ile elementallardan oluşan bir duvar oluşturuyor. Bu duvar melee range e gelen oyunculara yüksek miktarda hasar veriyor. Bu duvarın içinden geçmeye çalışmak yerine (geçebiliyor olsanızda) etrafından dolaşmanızda fayda var.
    Kardris Falling Ash kazanıyor. Bu ability ile bir bölgeyi işaretleyerek bu bölgeye havadan bir gök taşı düşürüyor.
    %50 den sonra bosslar başka bir yetenek kazanmıyor. Ancak daha öncede belirttiğim gibi, bossların canı %25 e geldiğinde yaptıkları hasar artıyor.

    Video



    General Nazgrim

    İkinci kanadın son, raidin sekizinci boşsu General Nazgrim ile olan savaşımız, genellikle Nazgrim in öfkesini (rage) kontrol etmekle geçiyor.

    Nazgrim, fight sırasında üç farklı duruş ile karşımıza geliyor. Bu duruşlar savaş duruşu (battle stance), öfke duruşu (berserker stance) ve savunma duruşu (defensive stance). Bu duruşların her birisinin farklı bir taktiği var.

    Battle Stance konumundayken, Nazgrim her saniyede 1 rage kazanıyor.
    Berserker Stance konumundayken, Nazgrim normal olarak rage kazanmıyor ama rage kazandıran yetenekleri, 2 kat daha fazla rage kazanmasına yol açıyor. Bu konumdayken Nazgrimin yaptığı saldırılar ve aldığı hasarlar %25 artıyor.
    Defensive Stance konumundayken Nazgrimin aldığı hasarlar %10 azalıyor. Bu konumdayken Nazgrim, normal olarak rage kazanmıyor ancak oyunculardan gelen hasarlar, Nazgrimin rage kazanmasına sebep oluyor. Yani bu fazda, tüm DPS in Nazgrime yaptığı hasarı kesmesi gerekiyor. Nazgrim, tanklardan aldığı hasardan dolayı rage üretmiyor.

    Nazgrimin yeteneklerine bakacak olursak ;

    Rage gerektirmeyen yetenekleri ;
    Sundering Blow isimli yeteneğini her kullandığında 5 rage kazanan Nazgrim, bu yeteneğini en fazla aggro tutan (tanklar) oyunculara kullanıyor.
    Bonecracker ile Nazgrim rastgele bir oyuncuya debuff gönderiyor. Bu debuff 30 saniye boyunca dot hasarı veriyor ve oyuncunun canının %10 azalmasına sebep oluyor. 30 saniye sonra debuff gittiğinde, oyuncunun canı normale geliyor.

    Rage gerektiren yetenekleri ;
    30 Rage ile Nazgrim, rastgele bir oyuncunun olduğu yere zıplayarak 10 yarddaki herkese hasar veriyor. Aynı zamanda zıpladığı yerde 3 çizgi halinde bir alan oluşuyor. Bu alan daha sonra yüksek miktarda hasar veriyor.
    50 Rage ile Nazgrim, Kor’kron Banner isimli savaş bayrağı çıkarıyor. Bu bayrağın tanklanmasına gerek yok. Sadece DPS ler tarafından kısa sürede kesilmesi gerekiyor. Canı düşük olduğu için pek sorun yaratmayan bu bayrak eğer kesilmezse, gelen addler Nazgrime fight sırasında Rage kazandırıyor.
    70 Rage ile Nazgrim War Song yapıyor. Bu ability ile tüm raide oyuncuların canının %50 si kadar hasar veriyor.
    100 Rage ile Nazgrim silahını fırlatıyor. Bu silah, hasar almıyor veya tanklanamıyor. Fırlatıldıktan sonra tüm fight boyunca ortada dolaşarak çarptığı oyunculara hasar veriyor. Aynı zamanda çarptığı her oyuncu için Nazgrim rage kazanıyor.

    Nazgrim, her rage kullanan yeteneğini yaptıktan sonra 15 saniyelik bir debuff alıyor. Bu debuff, 15 saniye boyunca tekrar rage gerektiren bir yeteneği kullanmasını engelliyor. Bu debuff bittikten hemen sonra Nazgrim, Rage miktarı hangi yeteneğine izin veriyorsa o yeteneğini kullanıyor. Yani 65 rage varken bu debuff biterse bir süre bekleyip 70 rage e ulaşmak yerine 50 rage kullanıyor ve 15 rage kendisine kalıyor.

    Fight sırasında sürekli addler savaş alanına geliyor ve addlerle savaşmamız gerekiyor. Bu addler genel olarak Warrior, Mage, Rogue ve Shaman olarak nitelendirilebilir. Burada dikkat edilmesi gerekenler kabaca şöyle sıralanabilir ;

    Rogueler görünmez olarak sahaya geliyor ve bir oyuncuya odaklanıyor. Odaklandığı oyuncunun üzerinde bir işaret çıkıyor ve bu şekilde anlaşılıyor. Rogue eğer hedefe yaklaştığında arkadan saldırmayı başarırsa yüksek miktarda hasar veriyor. Bu sebeple, rogue ile ilk etapta önden karşılaşmakta fayda var.
    Mageler Arcane Shock isimli spelleri ile bir oyuncuya hasar veriyorlar. Bu spelli her kullandıklarında Arcane hasarları 10 saniyeliğine %25 artıyor (Arcane Mage gibi). Aynı zamanda Magistrike isimli spelleri ile belli bir bölgeye AoE yaparak bu bölgedekilerin hasar almasına sebep oluyor. Son olarak Blink isimli yetenekleri sayesinde odanın içerisinde herhangi bir yere ışınlanabiliyorlar.
    Warriorler odaya geldikten sonra dönerek saldırmaya başlıyorlar. Belli bir oyuncuya odaklanıp sürekli onu takip ediyor ve yakınına gelenlere hasar veriyor.
    Shamanların (en çok önem verilmesi gereken addler) saldırı yetenekleri yok. Tüm yetenekleri heal üzerine olan bu addlerin, 3 farklı yetenekleri var. Birisi Chain Heal, interrupt edilebilir bir yetenek. Diğeri Healing Tide Totem. Çabucak kesilmesi gerekiyor. Üçüncüsü ise Earth Shield. Earth Shieldi bazen herhangi bir adde, bazense Nazgrime atabiliyorlar. Earth Shield kimin üzerindeyse, bu kişiye yapılan her saldırı canının %5 artmasına sebep oluyor. Earth Shield dispellenebilir bir buff (ve hemen dispellenmesi gerekiyor).

    Video
    Konu Pao tarafından (28-09-2013 Saat 00:20 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Üyelik tarihi
    11 2010
    Mesajlar
    31
    İsim
    Remy 
    Irk
    Human 
    Class
    Death Knight 
    Level
    ?? 
    Realm
    Silvermoon 

    Standart

    ya arkadaş okadar kişi okumuş bir Allahın kuluda teşekkür etmemiş.. biz bundan kaybediyoruz be..
    Çok teşekkürler .Emeğine sağlık...

  3. #3

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    İmmerseusta herhangi bir değişiklik yok daha fazla raid wide damage dönüyo sadece.

    Norushende en son şöyle bir deneme yaptık 10 man normal 6 dps (160-220 k dps yapabilen arkadaşlar)
    2 heal 2 tank olarak ayarladığımız raidde başlangıçta sadece bir tank içeri gönderdik ve başka kimseyi göndermedik
    tüm raid bossun arkasında stackli dururak berserk e 30 sn kala kestik, %50 den sonra çıkan addlerdeki corruptionlarıda temizlenmiş tankımız , diğer tankımız ve healerlar aldı bu arkadaşların %100 e ulaştılar ama bu bizi engellemedi be berserke 30 sn kala kestik hiç zorlanmadan.
    bu bossta zorlanan guildler olduğu için yazıyım dedim.

  4. #4

    Üyelik tarihi
    07 2013
    Mesajlar
    122
    İsim
    Kabil 
    Irk
    Blood Elf 
    Class
    Warrior 
    Level
    ?? 
    Realm
    Defias Brotherhood 

    Standart

    Emeğin için teşekkürler, sen ve senin gibi deneyimli arkadaşlarımızdan video rehberlerde bekliyoruz elin Rusundan Amerikanından neyimiz eksik

  5. #5
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    12 2009
    Mesajlar
    1,608
    İsim
    Palastrazas 
    Irk
    Human 
    Class
    Paladin 
    Level
    ?? 
    Realm
    Wildhammer 

    Standart

    İlk boss Immerseus guildin 25 man kadrosuyla ilk çıtığı hafta taktik için felx kestik ertesi gün aynı kadro 25man normal kestik.

    Taktik farkı yok. Tank üzerinde biriken debuf stack durumuna göre tank değişimine dikkat edilmeli

    25 man flex frist try
    10 man normal second try
    25 man normal second try (ninja pull yaptığım için fris try olamadı )



    Fallen Protector

    He tankı sutun eden bir abilty e sahip, bu boss tanklanırken tank dikkatli omalı. Tank stun yersen He doğruda random melee DPS lerden birine gidip öldürüyor. He nin add'inin kancasına dikkat edilmeli
    25 man flex frist try
    10 man değişk taktik denemeleri yaptık
    25 man normal 3th try

    Bu boss u da kestikten sonra SoO 25man devam etme kararı alındı
    Konu starkiller tarafından (04-10-2013 Saat 23:37 ) değiştirilmiştir.
    Fenni DPS

    Forum içinde çözülebilecek konular için gönderdiğiniz özel mesajları OKUMADAN SİLİYORUM. RealID, BattleTAG yok. MSN, Yahoo Messenger, ICQ, AIM ve benzeri chat/mesajlaşma programı, veyahut sosyal paylaşım sitesi kullanmıyorum.

  6. #6

    Üyelik tarihi
    07 2013
    Mesajlar
    158
    İsim
    Líchquéén 
    Irk
    Blood Elf 
    Class
    Death Knight 
    Level
    ?? 
    Realm
    Stormscale 

    Standart

    Flex ilk çıktığı dakika part 1 i bitirdik ve Dk ya 3 adet 540 item düşürdüm Normal hiç denemedim ama Flexten çok az farklı olduğunu söylüyorlar..Part 2 ye girmek kısmet olmadı bu gece resetten önce girmeyi deniyecem fakat taktiklerini bilmiyorum henüz. Birde size bir şey sorcam SoO da 2. roll şansı veren şey ne 5.0 da eklenmiş haberim yok Bunun hakkında bilgi verebilecek var mı nasıl elde ediyoruz bunu.

  7. #7

    Standart

    Gates of Retribution taktikleri eklendi.

  8. #8
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    12 2009
    Mesajlar
    1,608
    İsim
    Palastrazas 
    Irk
    Human 
    Class
    Paladin 
    Level
    ?? 
    Realm
    Wildhammer 

    Standart

    video kaydetmeyi unutmuştum 02/10/2013 tarihin de yaptığımız raid de kaydettim

    Impetus vs Immerseus 25MAN normal


    Flex 25MAN çok kolay tek hamlede 7 boss çok rahat kesiliyor.
    Fenni DPS

    Forum içinde çözülebilecek konular için gönderdiğiniz özel mesajları OKUMADAN SİLİYORUM. RealID, BattleTAG yok. MSN, Yahoo Messenger, ICQ, AIM ve benzeri chat/mesajlaşma programı, veyahut sosyal paylaşım sitesi kullanmıyorum.

  9. #9

    Üyelik tarihi
    07 2011
    Mesajlar
    425
    İsim
    Sodyumnitrat 
    Irk
    Blood Elf 
    Class
    Mage 
    Level
    85 
    Realm
    Argent Dawn 

    Standart

    Alıntı Death Knight Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flex ilk çıktığı dakika part 1 i bitirdik ve Dk ya 3 adet 540 item düşürdüm Normal hiç denemedim ama Flexten çok az farklı olduğunu söylüyorlar..Part 2 ye girmek kısmet olmadı bu gece resetten önce girmeyi deniyecem fakat taktiklerini bilmiyorum henüz. Birde size bir şey sorcam SoO da 2. roll şansı veren şey ne 5.0 da eklenmiş haberim yok Bunun hakkında bilgi verebilecek var mı nasıl elde ediyoruz bunu.
    aynı şekilde shrine of two moonstan alınıyor. adı değişti warforged seal oldu. 50 lesser charm karşılığında 3 tane

  10. #10

    Üyelik tarihi
    10 2013
    Mesajlar
    5
    İsim
     
    Irk
    Troll 
    Class
    Hunter 
    Level
     
    Realm
    Magtheridon 

    Standart

    faydalı olabilmek adına okadar emek verdiğiniz için teşekkürler bu Türkçe boss taktiklerinden çok yararlandık emeğinize sağlık yakın zamanda Malkorok , Spoiler of Panderia ve Thok the Bloodthirsty nin taktiklerinide bekliyoruz.

  11. #11

    Üyelik tarihi
    03 2011
    Mesajlar
    100
    İsim
    Alpindes 
    Irk
    Blood Elf 
    Class
    Hunter 
    Level
    ?? 
    Realm
    Twisting Nether 

    Standart

    hocam süpersin eline saglık çok işime yaradı hepsinin bi başlıkta olması büyüksün

  12. #12

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    Madem paylaşım yapıyoruz bende bikaç video paylaşıyım
    aslında 10 man başladık ve Thoka kadar geldik (normal mod) sonra 25 man e geçtik ama genel gear düşüklüğünü halletmeye çalıştığımız için şu an 25 man de ancak thoka geldik, Flexide zaten Garroshtayız onuda zaman yetersizliği nedeniyle kesemedik bu akşam keseriz gibime geliyor.
    Yabancılarla oynadığım için kusura bakmayın konuşmalarımız ingilizce







  13. #13

    Üyelik tarihi
    10 2013
    Mesajlar
    5
    İsim
     
    Irk
    Troll 
    Class
    Hunter 
    Level
     
    Realm
    Magtheridon 

    Standart

    paylaşımlar çok güzel henüz yazılmamış birde malkorok ve sonrası için taktikleri Türkçe açıklamalarıyla anlatılırsa çok faydalı olur.

  14. #14

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    Malkorok :
    3. Kanat ilk Boss
    Genel Bakış:
    Malkorok ile olan savaşımız 2 Dakikalık ana faz ve 20 saniyelik Rage fazından oluşuyor.
    Malkorok ile savaşta öğrenilmesi gereken ilk ve en önemli özelliğin bu savaş boyunca healerların aslında Oyuncuları değil onların kalkanlarını healladığıdır bu kalkan gelen tüm healı engellerken oyuncunun canı ile aynı değerde bir kalkan oluşturmaktadır. Daha iyi açıklamak için örneğin 500k canınız varsa 500k da kalkanınız olabilmektedir.Tamamen heallandığınızda 500k can 500k kalkan değerindeyken alınacak 700k bir damage canınızın 300k ya düşmesine ve savaşın Enrage fazına kadar bununla savaşmanızı gerektirecektir. Burda healerlara çok fazla iş düşmektedir ve kör bir raid heal uygulanması gerekmektedir. Oyuncuların üzerinde bu kalkanlar Kırmızı (düşük) Sarı (orta) ve yeşil güçlü kalkan şeklinde görünmektedir (Tam adını hatırlamıyorum). Healerlar Ui lerini bunu raid interface inde göstericek şekilde ayarlayabilirler.

    Phase 1
    Bu fazda Malkorok birçok bossta olduğu gibi bir tank debuff uygulamakta ve yeterli stack değerinde tanklar değişmelidir.Healer ve ranged ise odanın içinde eşit olarak dağılmalıdır. Belli aralıklarla Imploding energy (yerdeki mor bölgeler) oluşacak ve bunların oyuncular tarafından alınması gerekicektir. Başarısız bir Imploding energy tüm raide hasar vereceği için büyük ihtimalle bir wipe tır. Bu alanların içinde 1 den fazla oyuncu durmasına gerek yok bu damage kişiler arasında dağılmaz.10 man raidlerde 3 adet imploding energy vardır ve 1 tanesi kesinlikle iç halkada olur ve bunun önceden seçilmiş bir melee(Rogue warrior vs.) bunu almalı dış halkadakiler ise Healer ve ranged tarafından alınmalıdır.
    Bununla beraber bir diğer ve git gide daha fazla önem kazanan özelliği Seismic slamdir. Bu ilk başta basit ve kaçılması kolay bir cone attack olsada yine raid tarafından belirlenmiş biri tarafından raidin iyi yönlendirilmesi gerekir. Malkorok bunu 3 defa yaptıktan sonra kesin öldürücü olan Breath of Y'Shaarj ile önceden Seismic slamden etkilemiş bölgeleri yakar. Burda bir kişi tüm raidi konumlandırmalı hatta Seismic slam ile etkilenen bölgelere Raid marker koymalıdır.
    Burda zor olan Seismic slamden kaçıp tekrar geri gelmek ve imploding energyleri (Mor halka) alıp Breath ten tekrar kaçmaktır.

    2 Dakika süren bu fazdan sonra Rage fazı başlar.

    Rage fazında ilk başta bahsettiğimiz kalkan kalkar ve oyuncular heallanabilir hale gelirler burda Malkorok 2 özellik kullanır.
    Blood Rage Malkorok önündeki tüm oyuncular arasında dağılan yüksek hasarlı vuruşlar yapar bu yüzden önceki fazda ölen 1 oyuncu bile raidin daha fazla hasar almasına sebep olur.
    Bir deiğeride Displaced energy, bunu 10 mande 3 kişiye atar ve bunların bossun önünde toplanmış olan raidden uzaklaşıp dispell edilmesi gerekir. raidin içinde dispell edilmesi veya edilememesi bu kişinin 9 saniye sonunda patlayarak 8 yardlık bir alana yüksek hasar vermesine sebep olurki buda büyük ihtimalle bir wipetır.

    bu fazda geçen 20 saniye sonra Malkorok ilk faza geri döner ama %25 damage buffı alarak tanklara daha fazla hasar vermeye başlar.Bunun haricinde herşey aynı şekilde devam eder.

    Özet: 1. Faz Mor noktaların alındığından emin olun, Cone attacklarından kaçın, Breath of Y'saraaj gelidiğinde raid liderinizi takip edin.
    2. faz başlar başlamaz bossun önünde toplanın, debuff alırsanız raidden uzaklaşıp dispellenmeyi bekleyin sonra geri dönün.


    Spoils Of Panderia

    Genel Bakış:

    Bu Bosstan çok bir add savaşıdır, toplam 4 odadan oluşan ve DPS tabanlı bir savaş olarak görülebilir. Başlamadan önce raid 2 eşit güçte gruba bölünmelidir. 1 Tank 1 Healer ve 3 dps (10 man).
    2 tip oda vardır bunlar Mogu ve Mantid bazlı odalardır her bir odadan 2 adet toplamda ise 4 odadan oluşur.
    Gruplardan biri mantide odasına girerken diğeri Mogu odasına girerler.

    Mogu odası:

    Lightweight Crates (ufak Kutular):

    Lightweight kutularda aşağıdaki 3 mobdan biri bulunur:
    Animated Stone Mogu ,Burial Urns, Quilen Guardian :
    Hepsi hızlıca öldürülmesi gereken düşük hpli yaratıklardır moguların bir dotu, Urn lerin summonladığı aoe etkili sparkları ve Quilenlerinde bleed özellikli ısırıkları var ama pekte bir tehlike oluşturmamaktalar bunlların birçoğu ile aynı anda savaşılması gerekicektir.

    Stout Crates (Orta boy Kutular):

    Modified Anima Golem:
    Bu mobların önemli özellikleri vardır biri Matter scramble bu Dark animusun özelliğine benzeyen ama oyuncuların içinde durması gereken kırmızı halkalar oluşturur ve her halkada 1 kişi durması gerekir aksi takdirde tüm raid damage alır.
    Bunun haricinde birde yere mor fokurdayan bir kan gibi bir alan atarlar bu alanlar içinde bulunan yaratıkları ve hatta oyuncuları bile heallarlar

    Mogu Shadow Ritualists:
    En tehlikeli moblardan olan bu mogular Torment adında bir dot atarlar bu dot alınan shadow damage ı arttıran ve aynı zamanda devamlı shadow damage vuran bir dottur dispell edildiğindede yanındaki bir oyuncuya atlar, mogu öldüğünde tüm oyunculardaki bu dot kalkar dolayısıyla derhal öldürülmesi gereklidir.
    Aynı zamanda Forbidden magic adında birde alan atarlar bu alanda içinde duranların mele, ranged ve hasteini arttırır.

    Massive Crates (Büyük Kutular):

    Büyük kutularda ise 4 Büyük mogudan biri çıkar hepsinin ortak özelliği Stone Statue (Taş heykel). Bulundukları noktaya bir heykel summonlarlar bu heykeller odada hiçbişey yapmadan dolanırlar ama her bir heyken mogu nun verdiği hasarı %10 arttırır.Bunların dışında her büyük mogunun birerde kendine has özelliği vardır bunlarda :

    Jun-Wei : Shadow volley yakındaki oyunculara yüksek hasar veren bir shadow bolt
    Zu-Yin : Molten fist yakındakilere fire damage veren bir özellik
    Xiang-Lin : Jade tembest Yakındaki oyunculara yüksek hasar veren bir Fire özelliği
    Kun-Da : Fracture yakındakilere yüksek Nature damage veren bir özellik.

    Mantid Odası:

    Lightweight Crates (ufak Kutular):
    Bu kutulardan 3 yaratıktan biri çıkar

    Sri’thik Bombardiers rasgele bir oyuncuya ve bu oyuncunun 5 yard yakınına damage veren Gusting Bomb ve Throw explosives yine rasgele bir oyuncuya ve bu oyuncuya 2 yard mesafedekilere hasar veren bir özelliktir.

    Amber-Encased Kunchongs un tek özelliği bir gaz bulutudur ve bu bulut içindekilere orta seviyeli bir hasar verir

    Kor’thik Warcallers unda bir özelliği vardır Enrage! Bu %200 fazla damage ile vurmasını sağlarken tankın aldığı damage ı stacklenen bir şekilde hedefinin armorunu %20 düşürür.

    Stout Crates (Orta boy Kutular):

    Bu kutulardada 2 mobdan biri vardır

    Zar’thik Amber Priests Kendisine yardım edicek yeni addler summonlamak ve diğer moblara attığı Residue adındaki heal

    Ser’thik Wind Wielders 2 özelliği vardır Windstorm adında bir hortum 18 saniye boyunca dolaşır ve içine girenlere damage verirken hareket hızlarınıda düşürür
    Rage of empress yanındakilere attığı bu buff diğer mobun %50 fazla damage vermesini sağlar.

    Massive Crates (Büyük Kutular):

    Hepsinde bir Ka’thik Demolisher vardır ve özellikleri aynıdır.

    Set to Blow : 15 saniyelik önemli bir debufftır bunu alan oyuncu hemen raidden uzaklaşmalıdır. Bunu aldığınızı anlamanın en kolay yolu size ek bir düğme verir ve bunu kullandığınızda üzerinizdeki bombaları atabilirsiniz ama bu bombalarda attığınızda halen aktif olucaklar ve içinde veya yakınında olan bir oyuncunun ölümüne sebep olabilirler. Aldığınız anda boş bir köşeye gidip bunlardan kurtulmalısınız.

    Pheromore Cloud : Bu tüm o odadaki raidi kapsayan ve devamlı bir hasar durumudur. Önüne geçmenin bir yolu olmadığı için bu mobu derhal öldürmelsiniz.

    Bunların haricinde birde Panderan Kutuları vardır bunlardan çıkan moblar öldüklerinde yere buff veren küre bırakırlar.

    Özet: Grupları eşit dağıtın, Odalara girdiğiniz anda iki pandaren kutusunuda anında açın ve bu mobları keserek buffı alın.
    Kutuları açmada Tanka karışmayın ve söylenmediği takdirde kutu açmayın.
    Aynı anda 2 büyük ve hatta bazı durumlarda 2 orta kutu açmayın
    Anima Golemlerin alanlarına girmeyi aksatmayın
    Yine anima golemlerin heallanmasına engel olun ve devamlı hareket ettirin
    Bomba aldığınızda hemen koşmaya başlayıp boş bir köşeye bombalarınızı biraz aralıklı bırakın.


    Thok The Bloodthirsty

    Çok Yakında

    Farklı zamanlarda ve işyerinde yazdığım için hertürlü hata ve unutulma olmuş olabilir.
    dilediğiniz gibi düzeltebilir ve ekleme yapabilirsiniz. Son bosslar git gide karmaşıklaştığı için yazımlarıda malesef uzun sürmektedir.

  15. #15

    Üyelik tarihi
    10 2013
    Mesajlar
    5
    İsim
     
    Irk
    Troll 
    Class
    Hunter 
    Level
     
    Realm
    Magtheridon 

    Standart

    yunua eline emeğine sağlık

  16. #16

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    Thok The Bloodthirsty

    Thok ile olan savaşı anlatmadan önce belirtmeliyimki yazı epey uzun olucak ve karışık

    gözükücek ama aslında oldukça basit ama uygulanması zor bir boss. yinede raidiniz yeterli

    dps i ve heal gereksinimlerini karşıladığında sorunsuzca kesebileceğiniz bir boss

    olduğunuda söylemek gerekir.

    Boss birbirini takip eden ve birkaç değişiklikle birbirini takip eden 2 ana fazdan oluşur.

    Bossta birbirinden farklı varyasyonlar yapılabilir. ve savaş buna göre farklı

    şekillendirilebilir.Ama yinede en mantıklı versiyonlarında biriyle anlatacağım.

    Öncelikle özellikleri ve ne yaptıklarına bakalım

    Fearsome Roar : Ön tarafına yaptığı bir cone attack bu oyuncuların %25 daha fazla fiziksel

    hasar almasına yol açan bir debuff verdiği için tank değişimi yapılması gereklidir.

    Tail Lash: Arka cone attack buda oyuncuların yüksek fiziksel hasar almasına yol açan ve 2

    saniye stun eden bir özellik

    Shock Blast : Rasgele bir oyuncuya Nature damage veren bir saldırı.

    Deafening Screech : tüm raide damage veren bu özelliği thok savaş esnasında artan

    sıklıklarla yapar, bu aynı zamanda büyü castlarını bozduğu ve 2 saniye interrupt eden bir

    özelliktir.

    Bloodied herhangibirşey yapmayan bir debufftır ama bu savaştaki kilittir, canı %50 nin

    altına inen her oyuncuya bu debuff gelir ve heallanırsa gider, ve canı %50 nin altında olan

    3 oyuncu(10man) birbirine 10 yard mesafede ise Thok 2. Faza geçer


    Burdan sonrakiler oyundaki değişkenlerle ilgilidir ve odada bulununan 2 mahkumun hangi

    sırayla serbest bırakıldığına bağlı olarak değişir. Fearsome Roar ve Shock Blast değişirken

    diğer özellikleri sabit kalır.

    Eğer Raidiniz Akolik'i serbest bırakırsa;
    Fearsome roarın yerini Acid Breath alır. Yine bir ön cone saldırısıdır farklı olarak bu

    nature hasarı verir ve etkilenen kişinin herseferinde %20 armorunu düşürür yani tank

    değişimi gerekir.

    Corrosive Blood, Shock Blast'ın yerini alır.Buda yine Nature hasar veren bir özelliktir ve

    etkilenen kişiye 30 saniyelik bir dot bırakır.

    Eğer raidiniz Waterspeaker Gorai yi serbest bırakırsa;

    Freezing Breath, Fearsome Roar'ın yerini alır. yine tabiki bir cone etkili vuruş.Bu

    stacklenen bit debuff bırakır ve bu 5 stack olduğunda oyuncuyu buza hapseder, bunun diğer

    raid üyeleri tarafından kırılması gerekir aksi takdire bu oyuncu 2 saniyede bir sanının %

    ini kaybeder.

    Shock Blast'ın yerini Icy blood alır.Rasgele birine Frost hasarı verir ve yine bir dot

    bırakır bu dotta 5 stack e ulaşırsa kişi yukarıdaki gibi buza hapsolur ve kurtarılması

    gerekir.

    Eğer Raidiniz Warmaster Montak'ı serbest bırakırsa;

    Fearsome Roar'ın yerini Scorching Breath alır ve ön alan etkili fire hasarının yanında

    birde dot bırakır.

    Shock Blast'ın yerini Burning Blood alırhock Blast.Burning blood rasgele bir raid üyesine

    fire damage verirken bulundukları yerede alan etkili bir etki bırakır (yer yanar).


    Strateji

    İlk fazda raidin (ranged, healer, melee) olabildiğince bir arada olması önemli bossun

    önünde sadece o anki tank bulunmalı arkasına kimse geçmemelidir. Bu fazın ne kadar

    süreceğini ana healerınız belirler, burda Hero kullanmak mantıklıdır çünkü hem raid bir

    arada ve tüm cooldownlar açık olacaktır.

    Bossun önü uzun koridora bakacak şekilde tanklanmalı ve herkes bossun solunda

    kalmalıdır.akranızda ise ilk serbest bırakmaya karar verdiğiniz mahkum olmalıdır.

    Bossun interruptları belli bir sıklığa ulaştığında main healerın emriyle healinge kısa bir

    ara verip boss 2. faza sokulmalıdır.Çok uzatılırsa aşırı sıklaşan interruptlar wipe a sebep

    olabilir.

    Ara Faz , Faz 2 :

    Raidde 10 man için 3 25 man için 7 oyuncunun Bloodied debuffına sahip olup birbirine 10

    yard mesafede olduğu anda başlar
    Thok kendine bir hedef seçer ve onu takip etmeye başlar, bu esnada önünde duran herkim

    olursa olsun anında öldürecği için bir koridora doğru bir iç kısma doğru düz bir çizgide

    kitelanmalıdır.

    Bu esnada bir Jailor çıkar bu hemen tank tarafından karşılanmalı ve tanklanmalıdır, bu mob

    iyi hasar verdiği için meleeler tarafından olabildiğince çok disarm vs yapılması tankın

    işini kolaylaştırır.Biz 25 mande meleeyi jailora yönlendirip ranged ile thoka saldırmaya

    devam ediyoruz.

    Thok kendine her yeni hedef seçtiğinde biraz daha hızlandığı için jailor öldüğünde anahtarı

    alıp mahkumu serbest bırakmanız gereklidir. Jailor çabuk ölüyorsa mahkumu hemen bırakmayıp

    biraz daha fazla hasar vermeye gidebilirsiniz. Bu raid liderinin seçimiyle yapılmalıdır.

    Mahkum serbest kaldığında Thok mahkumu öldürür ve yine ilk faza geri dönülür (tabiki

    değişikliklerle beraber)


    Bizim sıralamamız şöyledir : Akolik, Waterspeaker ve son olarak Warmaster

    Özet:

    Bossun özelliklerini engellemek, geciktirmek gibi şeyler yapılamadığı için savaş aslında

    basittir yazının tamamını okumanıza bile çok gerek yok aslında, Buza sıkışmış oyuncuları

    kurtarın, bossun önünde ve arkasında durmayın, Kite nedir nasıl yapılır öğrenin,

    classınızın hızlı koşmasını sağlayan özelliklerini elinizin altında tutun.
    Yukarıda verdiğim sıralama çok defa denenmiş ve birçok guild tarafından en iyi olarak

    seçilmiştir. Bu noktalara birer marker yerleştirin ve 2. fazın sonunda raidi bu noktaya

    gitmesi konusunda önceden uyarın.

    Saygılar

  17. #17

    Üyelik tarihi
    08 2013
    Mesajlar
    936
    İsim
    Déatz 
    Irk
    Blood Elf 
    Class
    Death Knight 
    Level
    ?? 
    Realm
    Magtheridon 

    Standart

    Burdan süper alıntı rekoru olurda neyse şimdi :@

  18. #18

    Üyelik tarihi
    10 2013
    Mesajlar
    5
    İsim
     
    Irk
    Troll 
    Class
    Hunter 
    Level
     
    Realm
    Magtheridon 

    Standart

    bosslar bukadar detaylı anlatılır ellerinize sağlık gene döktürmüşsünüz thoktan sonraki bossları sabırsızlıkla bekliyoruz.

  19. #19

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    Siegecrafter Blackfuse

    Bu raidin en eğlenceli savaşı diyebileceğimiz bosstur kendisi Mario da diyebiliriz kendisine.Yine yazılarda karışık,
    Düşününce kolay ama uygulamada zor bir bossumuz.

    Oda Yapısı

    Siegecrafter'a bir tüpten geçerek ulaşıyoruz.Odanın kendisi yuvarlak bir yapıda, solunda üretime giden ürünler, sağınızda ise üretimi tamamlanmış ürünlerin yer alacağı 2 adet üretim bandı mevcut. raid genel olarak orta bölgede konumlanmış olmalıdır.

    Üretim Bantları

    Taktiksel konulara geçmeden biraz size bu bantları anlatıyım. Savaşa başladığınızdan çok kısa bir süre sonra alarm
    sesiyle bantlar çalışmaya başlar. Solunuzdaki bu banta döndüğünüzde yine solda altta kalan borulardan birine atlayarak bu banta ulaşabilirsiniz. Buraya girdiğinizde Pattern Recognition diye bir debuff alırsınızki bu sizin birdaha 60 saniye içinde banda girişinizi engeller.
    Bantlardaki gözünüze çarpıcak olan o kırmızı lazer ışınlarının adı ise Matter Purification Beams. Bunlar içinde durulan her saniye 475 K damage veren (10 man normal ve 25 man normal) lazerlerdir. Ama kaçınılması oldukça kolay olduğu için daha fazla anlatmama gerekte yok.
    Bantlar devamlı hareket halinde olduğu ve normal koşma hızından biraz daha hızlı hareket ettiğinide belirtmek gerek.
    Bu bantlardan çeşitli addler henüz yapım aşamasında olarak (Deactivated) geçmekte olacaklar bunları daha sonra tek tek anlatıcam.

    Bossun Özellikleri-Yetenekleri

    Electrostatic Charge : Tanka hasar veren bir özellik, arkasında birde debuff bırakıyor bu debuff tankın Bu özellikten %100 daha fazla hasar almasına sebep olurken, Reactive armor a sahip (Automated Shredders Addi) olan addlere %200 damage vermesini sağlıyor. Bu Debuffta Tankların değişimi gerekmektedir.

    Protective Frenzy : Bossun addlerinden biri öldüğünde aldığı bir buff, Bu buff bossun 10 saniye boyunca %100 attack speed vermektedir.

    Launch Sawblade : Blackfuse un yaklaşık 10 saniyede bir kullandığı özelliği, bu hedeflediği oyuncuya doğru fırlattığı
    dönen bir testeredir, Bu isabet ettiği oyuncuya yüksek bir fiziksel hasar ile birlikte birde knockback (Geri tepme) veriyor. bunlar aynı zamanda savaş boyunca çıkan Automated Shredder addinede hasar vermektedir ve bu addleri hızlı kesmenin en iyi yoludur. Bu testereler isabet ettiği yerde teknik olarak sonsuza kadar kalabilir ama, yine raidin yapıcağı ve benimde birazdan açıklayacağım yöntemle temizlenebilirler.

    Automatic Repair Beam : Blackfuse kendisine 35 yard mesafedeki Automated Shredderları ve crawler mine ları tamir edebilir, eder, edecektir ve engellenmelidir. Buda ancak bu addleri bosstan uzak tutarak mümkündür.

    Energized Defensive Matrix : Buda yine blackfuse un bufflarından biridir ve bossun aldığı hasarı TAM %90 azaltır. Aktif olması için raidin üretim bandındaki addlerden birini bile kesememesi sonucunda olur. ileride detayları anlatıcam.

    Addlerimiz :

    Automated Shredder

    Encounter Başladıktan yaklaşık 30 saniye sonra ilki çıkar gelir.Daha sonrada 2 dakikada 1 adet olarak boss ölene yada siz wipe olana kadarda gelmeye devam ederler.

    Özellikleri
    Reactive Armor : Bu addin aldığı hasarı %80 azaltan bir buffı vardır.
    Death From Above : Add yerden yükselir ve yere iner bu raid geneline bir damage verir ama tam altında bulunan oyuncuları öldürür, bunu yapan add 5 saniye stun olur ve bu esnada %200 fazla damage alır, Raid tam bu anda hepberaber bu addi kesmelidir.
    Overload:Yine Tüm raide hasar veren bi özellik ama Shredder bunun ardından kalıcı olarak %30 fazla hasar vermeye
    başlar ve bu stacklenen bir özelliktir.

    Bu Shredderlar hem Bossun attığı testerelerden hemde diğer birçok hasar verici özelliğinden hasar alırlar bunu iyi kullanmak gerekmektedir.

    Üretim Bandı (oh lala Super Mario)

    Bossu karşımıza aldık, solumuzda çalışmayan addlerin geçtiği bant sağımızda ise çalışır durumdaki addlerin olduğu bant var. Bu bantlardan her 40 saniyede bir toplam 4 çeşit adden rasgele seçilmiş 3 tanesi geçer. Burdaki amaç Öncelikle Crawler mine larını ve Elegctro magnetleri yoketmektir çünkü en çok rahatsız eden özelliğidir.

    Missile Turret : Birbirinden 15 yard mesafeli şok dalgalarına sebep olur (Yerden çıkan zımbırtılar) İsabet ederlerse büyük ihtimalle ölümünüze yol açıcak hasara sebep olurlar, işaretli alan belirdiğinde 2-3 saniye kaçma zamanınız vardır.
    Automated Shredderlar bunlardan hasar alırlar.

    Laser Turret : Rasgele bir raid oyuncusunu hedef alır ve onu takip eden bir ışındır ve geçtiği yerlerde yanan bir alan bırakır (Super Heated) bu alanlarda durmak ve lasere yakalanmak yüksek hasar verir.

    Electromagnet : Tüm Testereleri kendine doğru çeker, burda dikkatli olmak gerekir çünkü bir raid üyesinin üstünden 3-4 tane geçmesi ölüme sebep olabilir, Tüm oyuncularıda kendisine çeker ve saniyede 30K hasar verir.
    Etrafınız çok dolu ise raid lideri bir elektromagnet istemeli ve bantta görevli olan raid üyeleri başka bir hedefi öldürerek alanın temizlenmesini sağlamalıdır.

    Crawler mine : En can sıkıcı addlerdir.Sağ taraftaki banttan atlayıp rasgele bir raid üyesini kovalamaya başlarlar ve
    kesinlikle yokedilmelidirler. Eğer hedefe ulaşırlarsa tüm raide yüksek hasar vermekle beraber herkeside havaya fırlatırlarki bu büyük ihtimalle bir wipetır. Bunlar çıktıklarında 1 dakika boyunca stun root gibi özelliklerle durdurulabilir ve yavaşlatılabilirler ama ardından bu özelliklere immune olacaklarıdır.

    Taktikler! :

    En iyi 2 veya işleri garantiye almak için 4 dps inizin birbiriyle haberleştiğinden ve bantlarda ne yapmaları gerektiğinden emin olun. bunlar 1 er birer veya 2 şer 2 şer gruplar halinde bantlardaki addleri öldürmekle yükümlüdür. Önem sırası Crawler mines, Electromagnet ve diğerleri şeklindedir.

    Bossu dolandığı taraftaki bir köşede tanklayınki 2. tank shredderı ortalarda tanklarken boss addi heallayamasın.
    Shredderı tanklayan tank tüm raide Death From Above u haber vermeli ve add yere indiğinde hemen ona saldırılmalıdır. Raid olabildiğince toplu kalmalı ve bossun attığı testereler birbirine yakın olmalıdır, 2 testerenin arasında tanklanan bir shredder çok kısa sürede ölmektedir.

    Her ne kadar birçok guide da 10 mande 2 kişi 25 mande 4 kişi bantları yapmalı densede biz 25 mande 2 kişi fazla zorlanmadan bu işi yapabildik.

    Heroism/Timewrap/Bloodlust en iyi zamanı savaşın başındadır.

    Özet!

    Tanklar tank değişimini zamanını kendileri ayarlamalı ve Shredder ile boss arasında en az 35 yard mesafe bırakmalıdır.
    Healerlar Boss Protective Frenzy buffını aldığında tanklara ekstra özel göstermelidir. ve Shredderın Overloadına dikkat etmelidir.
    DPS : Öldürülecek bir crawler mine yok ise devamlı bossta, death from abovedan sonra ise Shredderın üstünde olmalıdır.
    Olabildiğince Crawler minedan kaçınmanızı şiddetle tavsiye ederim

    "Yine boş zamanlarımda notepade yazıp buraya yapıştırdığım için biraz dağınık duruyo olabilir kusuruma bakmayın."

    Exploding Sheep Inc.
    Ram Raider Bitmad
    Konu Bitmad tarafından (30-10-2013 Saat 19:45 ) değiştirilmiştir.

  20. #20

    Üyelik tarihi
    10 2012
    Mesajlar
    451
    İsim
    Bitmad 
    Irk
    Human 
    Class
    Mage 
    Level
    ?? 
    Realm
    Sylvanas 

    Standart

    Paragons of the Klaxxi

    Yine uzunluğuyla beni benden alan bir boss anlatımı daha...
    Gereksiz mobları kesip paragonların olduğu odaya girdiğimizde havada uçan ve farklı platformlarda duran klaxxi böcüklerini görüyoruz. Paragonlar toplam 9 tane ama biz aynı anda sadece 3 tanesiyle savaşıyor olacağız. Hangilerinin ilk olacağını anlamamız için blizzard bir buff ekledir Ready to Fight buffına sahip paragonların kafalarında bir kırmızı ışık göze çarpıcaktır.

    Sıralama tamamen rasgele yapılacağı ve 9 tane boss olduğunu göz önüne alırsak hatırı sayılır bir kombinasyon mevcut bu yüzden kombinasyonları anlatamıyorum ama bossları tek tek ele alacağım.

    Kil'ruk the Wind-Reaver

    Exposed Veins : Stacklenen tank debuffı, bu debuff Kilruk un kendisinden değil diğer bir paragon olan Xaril the poisoned mind dan alınan hasarı %10 arttırmakta.

    Gouge : Kil'ruk un tankı stunladığı özelliği hemen arkasından gelen Multilate ise tankın aniden ölmesine sebep olabilir, bu sırada diğer tank Kil'ruk u üstüne almalıdır.

    Death from Above : Kilruk yaklaşık 20 saniyede bir bunu kullanır, havaya sıçrar ve rasgele bir raid oyuncusunun üstüne iner ve 5 yard mesafedekilere fiziksel hasar verir.

    Kil'ruk öldüğünde cesedini lootlayan bir dps Reave özelliğini alır, bu ektra action button ekler ve ileri doğru sıçrayarak iniş noktasına hasar vermenizi sağlar (10 yard radius içinde)

    Xaril the Poison Mind :

    Tenderizining Strike : Stacklenen tank debuffı, bu debuffta Kil'rukun tanka fazla hasar vermesini sağlamakta, tank değişiminde dikkat edilmeli

    Caustic Blood : Yine stacklenen bir tank debuffı orta dereceli hasar vermesine karşın 10 stack e ulaşırsa Bloody Explosiona sebep olurki bu tüm raide hasar verir.

    Toxic injection : Raid üyelerine farklı renklerde bir toxin enjekte eder bunları tek tek anlatıyım:

    Kırmızı : Herkesten uzak durmalıdır 10 yard mesafedekilere yüksek hasar verir
    Mavi : Ölümcül hasar verir, 10 yard içindeki oyuncular arasında dağıtılır AMA, 10 mande en fazla 2, 25 mande ise eb fazla 3 oyuncu arasında dağılır, daha fazla oyuncu olması alınan hasarı azaltmaz aksine 3 ün üstündekilere gereksiz hasar verir dikkat edilmesi gerekir.
    Sarı : oyuncunun altında poison bulutu oluşturur üstünde durulmamalıdır.

    Xaril öldüğünde cesedinde Vast Apotherical Knowledge özelliğini bırakır bu bir healer buffıdır.Active edildikten sonra 10 saniye boyunca yaptığı healing değerini depolar ve 10 saniye bittiğinde ve hedef ilk hasarını aldığında aktive olur ve büyük bir heal almış olur.
    Bunun kullanımının asıl yeri heroictir, ama burdada denenip öğrenilmesinde yarar var.

    Kaz'tik the Manipulator :

    Çok sinir bozucu bir arkadaştır kendisi
    Kaz'tik oyuna girdiğinde alanın 4 kenarında Hungry Kunchonglar belirir bunlar normalde Thick shell adında bir zırhları vardır ve hasar almazlar, ama Kaz'tik in belli özellikleriyle aktive olucaklar

    Hungry Kunchonglar sabir dururlar ve tanklanmalarına gerek yoktur. Belirli aralıklarla Kaz'tik rasgele bir oyuncuya Mesmerize atar, bu oyuncu kontrolünü kaybeder ve hungry kunchonga yem olmak üzere yola koyulur. bunu channeling efektinden görebilirsiniz (Sarımsı bir çizgi) Eğer bu oyuncu kunchonga ulaşırsa anında ölür, Priest Grip çok işe yarar burda!
    Kunchongun canı %30 kadar düşürüldüğünde Mesmerize bozulur.(Bu esnada Thick Shell buffı kaybolur) Mesmerize aynı zamanda orta halli bir hasar verirken her saniye kunchongun enerjisini 7 arttırır ve full enerjiye ulaşan kunchonglar MAture kunchonga dönüşür,
    Bunların Swipe adlı çok hasar veren bir cleave vuruşu vardır Melee dikkat! aslında herkes dikkat ve anında tanklanmaları ve öldürülmeleri gerekir.

    Kil'rukun cesedinden alınabilen Reave özelliğ bu mobların Thick shellini kırar.

    Sonic Projection : Kaz'tik in rasgele attığı bir özelliği yavaş hareket eden bir atış önünde duranlara orta dereceli hasar verir.

    Kaz'tik öldüğünde Master of Puppets buffı cesedinden alınabilir bu buff kullanıldığında size yardım eden bir add çıkartır, devamlı kullanın.



    Korven The Prime :

    Encase in Amber : Nefret nefret... Korven büyük ihtimalle hemen kurtulmanız gereken bosstur. 1. öncelikte olmalıdır. Canı yarıya %50 ye inen diğer bir bossu amberle sarar ve amber 10 saniye içinde yokedilmezse canını fuller, bu savaşı uzatır ve muhtemek bir wipe a sebep olur.
    Taktik!
    Exploding sheep olarak biz denedik olmadı yani amberle uğraşılmıyor... bizde önce korveni %60 a indirip sonra rasgele bir bossu %50 altına zorluyoruz korven diğer bossa amber attığında hero vs. korvene girişip kendisinden kurtuluyoruz. Tavsiye ederim.

    Shield Bash : Korvenin tankını 6 Sn. Stunlar ve hemen ardından Vicous Assault gelir buda bir seri vuruştur ve önündeki hedeflere yüksek hasar verir. ilk vuruşta bleed de açar. Tanklar ve healerlar buna hazırlıklı olmalıdır.

    Korven öldüğünde cesedinden Master of Amber buffı alınabilir buda bir raid oyuncusuna Ice Block benzeri bir kalkan atmanıza yarar, Canı çok düşük ölmek üzere olan birini kurtarmak için kullanın.

    Iyyokuk the Lucid :

    Diminish : Rasgele bir oyuncuya toplam canının %34 ü kadar bir hasar verir, Oyuncu %25 in altındaysa anında ölür.

    Calculate : tüm raid üyelerine bir renk bir sayı ve bir şekil içeren bir debuff verir bunun nasıl dağıtıldığını yada tam olarak ne anlama geldikleri halen bilinmiyor.

    Insane Calculation : Fiery Edge : Rasgele bir oyuncuyu seçen boss bu oyuncunun üstündeki yukarıda anlattığımız buff ile aynı olan (renk sayı veya şekilleri aynı olan (Rasgele(ne saçmalık))) oyuncuları birbirine bağlar. Bu kadar anlattığımıza bakmayın tek yapmanız fazla kımıldamamak , çizgileri kesiştirmemek, cizgilerden geçmemektir.

    Iyyokuk öldüğünde Ingenious buffı cesedinden healerlar tarafından alınabilir. Ekstra bir düğme çıkar ve bu özellikile healır ın attığı spell aynı class aynı race hatta sanırım aynı cins olan diğer oyunculara kopyalanır, Saçmalıkta son nokta, napalım bütün dpsleri dişi gnome mage mi alalım...

    Ka'roz the Locust

    Flash : Karoz rasgele bir raid oyuncusuna charge eder ve yolu üstünde Whirling adında bir alan bırakır bundan kaçınılmalıdır, sizi döndürür ve 135k hasar verir.

    Hurl Amber : Havaya yükselir ve yere Amber atar ve açılan alanda hasar veren bir void oluşturur bundanda kaşılmalıdır.

    Öldüğünde cesedinde Strong Legs buffını bırakır bu buff bossun Hurl amber özelliğini verir.


    Skeer the Bloodseeker :

    Hewn : Stacklenen tank debuffı bu debuff tankın Rik'kal den %10 fazla hasar almasına sebep olur, tanklar dikkat

    Bloodletting : odanın çevresinde bloods isimli yaratıklar summonlar (Slime ama kırmızı) bunlar en çok hasar almış bossa doğru hareket etmeye başlarlar, ve bossun canını, bloodlarda ne kadar can kalmışsa o kadar doldururlar, 10 mande 2, 25 mande 3 blood çıkar.

    Skeer öldüğünde Bloodthirsty buffı cesedinden alınabilir, bu buff raidin çok hasar aldığı zamanlarda aktive edilmelidir.


    Rik'kal the Dissector :

    Genetic Alteration : Stacklenen tank debuffı, Bu debuffta Rikkali tanklayan tankın Skeerden her stack için %10 fazla hasar almasına sebep olur.

    Injection : inanılmaz sinir bozucu... Rikkal hedefine bu stacklenen debuffı belli aralıklarla uygular. ve süre dolduğunda bol miktarda Amber paraziti çıkar ortaya, bu allan cezaları rasgele birinin peşine takılırlar, feed özellikleri sayesinde her 10 saniyede bir canlarını fullerler, ölmek bilmezler... delirtirler valla uyarmadı demeyin.

    Rik'kal belli aralıklarla rasgele bir oyuncuyu bir akrebe dönüştürür. Bu haldeyken kullanılabilen 4 özellik vardır.
    Claw : Düz saldırı hasar vermek için,
    Swipe : ön cone saldırısı, Stingden etkilenmiş hedeflere 2x hasar verir
    Sting :DoT Hedefin her saniye hasar almasını sağlar
    Prey : yukarıda adı geçen allan cezası parazitleri anında öldürü (oh be)

    Rik'kal öldüğünde cesedinden Mad Scientist buffı alınabilir(Güzel isim ama) Alan oyuncuyu 2 dakika cooldownda yukarıda anlattığım Akrebe dönüştürür.

    Hisek the Swarmkeeper :

    Multi-shot : Rasgele raid oyuncularına fiziksel hasar veren bir atış

    Aim : Bu önemli bir konu wipe sebebi olabilir ; rasgele bir oyuncuyu seçen boss onu geriye atar ve bir çizgi oluşur verilecek hasar bu çizgiye dizilen oyuncular arasında dağılır AMA bu oyuncularda 5 yard etrafındakilere hasar vericektir. cizgi üstünde üst üste duran 3-4 oyuncu anında ölebilir, çizgiye doğru aralıklarla dizilmek önemlidir.

    Hisek Öldüğünde cesedinden Compound Eye Buffı alınabilir, Bu buff öldürülmekte olan bossa atılmalıdır, hem bossun %15 fazla hasar olmasını sağlar, boss ne kadar uzak ise o kadarda fazla vururki güzel bişi.

    Exploding Sheep Inc.
    Ram Raider Bitmad

+ Konuyu Cevapla

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok